2011-10-17

Jak Češka přišla k islámu...

Je krásný slunný den. Procházíte se se svou přítelkyní městem, obchody, jedete veřejnou dopravou a vaše cesty se zkříží s podivnou zahalenou ženou. Automaticky si budete myslet, že je to nějaká podivná přistěhovalá arabka a dle vaší inteligence, vyspělosti a otevřenosti ji buď začnete s vaší přítelkyní hlasitě pomlouvat, vysmívat se jí, nebo ji vyzvete hrubým tónem a nevhodným jazykem, aby se vrátila odkud přišla.

Pro jistotu ji budete ještě detailně prohlížet, zda pod jejím oblečením neskrývá výbušninu, nebo snad zda členové její rodiny, i novorozeňata v kočárku, nemají hračku, která by vás ohrozila na životě. Ona se pak při odchodu na vás podívá, usměje se a pěkně po česku, bez jakéhokoliv přízvuku, krásně znijící mateřštinou vám popřeje krásného dne. Vy jen udiveně zavřete pusu a pokud máte trochu svědomí, budete se cítít velmi trapně. Přeci jen, jen puberťáci hlasitě pomlouvají a kritizují osoby, které jim rozumí.

Je možné, že jste se již v podobné situaci ocitli. Za sebe mohu říct, že já nejednou. Jen já jsem byla tou "podivnou nebezpečně zahalenou přistěhovalou arabkou", která se měla vrátit odkud přišla, nebo-li do "své" vlastní země. Je až odstrašující, jak rychle lidé věří různým zprávám v médiích, jak rychle převezmou za své, názory druhých na určitou skupinu lidí, bez toho, aby jim kdy dali šanci. Je fascinující, co strach z neznáma dokáže z lidí udělat, jak paranoidní se mohou stát, jak omezené myšlení druhých může být.

Je dnešní skutečností, že i Čechové přijímají islám a z nich pak velké množství ženy. Poznala jsem mnoho konvertitek a poznala jsem mnoho důvodů a způsobů jak přijaly islám. Nebudeme popírat fakt, že pravděpodobně asi nejvetší množství českých muslimek poznalo islám skrze muslima, který se stal nebo již byl jejich manželem. Tato skutečnost bývá velmi často odsuzována a taková žena není považována širokou veřejností za osobu, která si vybrala islám dobrovolně a upřímně. Ve velké většině případů je však opak pravdou. Většinou způsob, jakým přijaly islám nevypovídá o budoucnosti jejího vztahu k islámu. Časem však její činy budou vypovídat o vztahu k této víře a způsob jakým islám přijala se stává naprosto irelevantní.

Islám obklopuje tolik tajemna a neznáma, že si mnozí lidé myslí, že přijetí této víry musí být něco podobného. Ve většině případech je ale opak pravdou. Asi mnoho z vás zklamu, přemýšlela jsem nad tím, jak vylíčit mé přijetí islámu, ale je to natolik nezajímavé a mnohdy velmi těžko popsatelné, že to vyjde jen na pár řádků...

Vyrůstala jsem tak jako asi vetšina z vás "obyčejných lidí" v neveřící rodině, kde víra byla, je a asi i bude téma, o kterém se nehovoří. S křesťanstvím jsem se poprvé setkala na základní škole, když mi kamarád půjčil obrázkovou Bibli, kterou jsem si pak pod peřinou četla. V Boha, nebo "něco" jsem asi věřila vždy, jen to "něco" nikdy nemělo jméno či formu. Časem mi vadilo, že když něco potřebuji, obracím se s prosbami o pomoc na Boha, ale jakmile už je vše dobré na Boha se zapomíná. To však ale nebyl důvod, abych do nějaké víry vstoupila, protože představa těch, kteří chodí v neděli ráno do kostela a odpoledne už sedí v hospodě, nebo pak bez pocitu provinění konají různé hříchy, mi náboženství znechutila natolik, že jsem to vše házela do jednoho pokryteckého pytle.

Poprvé jsem se s islámem setkala v UK, kde jsem dostala kazetu o jakési "nové", pro mě velmi neznámé víře. Do té doby jsem se islámem a muslimy nikdy nesetkala. Ta přednáška mě odradila natolik, že jsem tuto víru považovala za nenormální a tečka. Krátce na to jsem potkala dalšího muslima a jakákoliv debata o islámu mi jen zvyšovala tlak. Islám byl pro mě naprosto nepochopitelnou a podivnou vírou, kterou jsem nikdy neměla v záměru přijmout za svou a to jsem nahlédla jen do otázky Znovuzrození.

Krátce na to jsem díky své zvědavosti začala studovat o čem islám vlastně je a co obsahuje. Mým rádcem a učitelem byl věrný internet. Poznání islámu, po několika měsících studie, mi s Boží vůlí zaplavilo srdce láskou a nadšením pro tuto víru, pro Boha. A i přesto, že jsem nikdy nechtěla být součástí náboženské skupiny, jsem chtěla být muslimkou se vším všudy. A tou jsem dodnes, chvála buď Bohu.

Koho Bůh chce vést cestou správnou, tomu otevře hruď pro islám; tomu, komu chce dát zbloudit, tomu zúží a uzavře hruď... 6:125

Vy, kteří věříte! Odpovídejte na výzvu Boha a posla Jeho, když ten vás volá k tomu, co život vám dává. A vězte, že Bůh stojí mezi člověkem a srdcem jeho a že k Němu budete shromážděni! 8:24

Žádné komentáře:

Okomentovat